Matériels pédagogiques du littoral ...

Téléchargez les documents des séances de formation via les liens ci-dessous (PDF en anglais seulement) :

Carla Carnaghan, University of Lethbridge: Le recours à la technologie dans le premier cours de comptabilité intermédiare : possibilités et expériences

Brenda Collings, University of New Brunswick: Activité de formation a l'apprentissage en équipe

Documentation

John DeJoy, Clarkson University:

Jeudi: atelier de perfectionnement professionel

Vendredi : séance de formation

Sylvie Deslauriers, UQTRÉchange de stratégies pédagogiques : lauréate du prix Howard Teall

Heidi Dieckmann, Kwantlen Polytechnic University: Les millennials comme apprenants

Alison Feierabend, Sheridan College: Group Work in Managerial Accounting

Overview and Resources

Documentation

Steve Janz, NAIT: Modèle du processus d'apprentissage - l'environnement de la classe inversée

Pascale Lapointe-Antunes, Brock University: Utilisation de la plateforme Top Hat pour évaluer la préparation et la participation des étudiants dans les cours basés sure les études de cas

Michelle Malin & Odette Pinto, MacEwan University: FLIPPED Class Delivery in Taxation Classes

Fred Pries, University of Guelph: Missions d'examen et normes d'audit (Review Engagements & Auditing Standards)

Review Engagements: Non-Authoritative Guidance Presentation

Review Engagements: End of Plausibility Presentation

AASB Presentation

Leanne Vig, Red Deer College:

Échange de stratégies pédagogiques : lauréate du prix Howard Teall

Leanne Vig & Randy Nicholls, Red Deer College:

Stratégies novatrices d'enseignement de la comptabilité générale en milieu collégial

Kiersten Walker, NAIT, & Michelle Malin, MacEwan University: Increase Student Engagement Through Informal & Innovative Feedback

Documentation d'examen

Documentation: commentaires des étudiants

Susan Wolcott, WolcottLynch: Developing Accounting Students' Communication Skills: Basics and Beyond

1e feuillette : Communication

2e feuillette : Student Examples

3e feuillette : CASB Rubric

Téléchargez les documents de l'atelier de l'art de la recherche en comptabilité via les liens ci-dessous (PDF en anglais seulement) :

Dan Simunic: Overview of the Research Process

Theresa Libby: Role of Theory and Designing for Valid Inference

Patricia O'Brien: Crafting Excellent Research

Patricia O'Brien: Writing a Constructive Review

Theresa Libby: Accepting and Using Constructive Feedback

 


Land Acknowledgement

We would like to acknowledge that the Canadian Academic Accounting Association (CAAA) operates within the traditional territories of the First Nations, Métis, and Inuit (FNMI) populations of Turtle Island (Canada). We recognize and honour the enduring presence of FNMI populations as the original stewards of this land, and we acknowledge the harms and injustices they have faced due to colonization. We express our gratitude for the opportunity to gather, learn, and work on this land. As we continue our journey, we commit to fostering greater understanding, respect, and reconciliation with Indigenous populations.

Our Partner
Contact Us

1 Dundas Street West

Suite 2500

Toronto, ON M5G 1Z3

Canada

416.486.5361

admin@caaa.ca